Sjemenka konoplje je izvrstan izvor esencijalnih masnih kiselina, a može ih se koristiti na bezbroj načina: od priprema juha, kao grickalice, mljeveno kao brašno, za izradu maslaca od konoplje ili kao dio različitih kolača, sladoleda, zdravog kruha i slično.

Sjemenke konoplje se sastoje od 25% proteina, 30% ugljikohidrata i 15% netopivih vlakana. Konopljino sjeme sadrži kalcij, magnezij, fosfor, kalij, vitamin A.

U prosjeku 30% težine sjemena konoplje su zdrava i jestiva ulja koja sadrže 80% esencijalnih masnih kiselina kao što su omega-3, omega-6, odnosno linolne, linolenske, gama-linolenske, alfa-linolenske i druge masne kiseline.

Konopljino sjeme ima čak 25% proteina (albumin i edestin) koji se koriste kao dodatak prehrani za sportaše i sve osobe koje hranom ne unose dostatne količine proteina. Također, konopljine sjemenke su bogate vlaknima (15%) koja pomažu probavi, ubrzavaju metabolizam i imaju niz pozitivnih učinka na zdravlje.

Primjerice, prehrana bogata vlaknima smanjuje rizik od nastanka kardiovaskularnih bolesti, dijabetesa tipa-2, zatvora i bolesti crijeva. Uz navedeno, konoplja obiluje vitaminima i mineralima (vitamin E, B1, B2, fosfor, kalij, magnezij, kalcij, željezo, natrij, mangan i cink).



Kome su namijenjene sjemenke konoplje?

Oljuštene sjemenke konoplje naročito su pogodne za:

  • bodybuildere, sportaše i fizički aktivne osobe
  • osobe koje su na dijetalnoj prehrani uslijed bolesti
  • osobe koje su na dijetalnoj prehrani radi mršavljenja
  • osobe osjetljive na gluten, laktozu i orašaste plodove
  • vegetarijance i vegane
  • makrobiotičare
  • osobe koje konzumiraju samo sirovu hranu


Pitate se što možete napraviti sa sjemenkama konoplje? U nastavku vam donosimo jednu ideju koja nam se svidjela dok smo istraživali ovu temu.

 

Maslac od sjemenki konoplje

 

Sastojci:

 

  • 2 šalice sjemenki konoplje (neoljuštene)
  • 2 režnja češnjaka (narezan na sitno)
  • 3 žlice konopljinog ulja
  • 1 čajna žličica soja sosa
  • sol i papar, po želji
  • začini: peršin, kopar, metvica, bosiljak

 

Postupak:

 

Sve sastojke ubaciti u blender i miksati dok ne dobijete jednoličnu smjesu. Ako je smjesa presuha, dodati još malo konopljinog ulja. Presuti u staklenu posudu i držati u hladnjaku.

 

Izvor: https://www.fitness.com.hr/prehrana/planirana-prehrana/Konopljine-sjemenke.aspx

Sjemenke neoljuštene konoplje: https://emerkato.hr/sjemenke-neoljustene-konoplje-300g-29-2213.html